Trainingschema

 

Omdat er steeds wordt getraind met kleine groepjes van ongeveer 10 personen is er voor gekozen dat elke (hulp) trainer zijn eigen training maakt. Het advies van Atletiekunie is dat dit extensieve trainingen moeten zijn. Er komt dus even geen trainingsschema. 

DATUM Dag Locatie Programma C (halve marathon) Programma B (10 km) Programma A (5-10 km)
1-6-2020          
2-6-2020   BAAN 3x(300-500-300) omvang 3300, Z5 HP=1 min na 500 2 min SP=6 min Gecombineerde baan- en parktraining: Afwisselend 2 x 400 op de baan en een rondje in het park. Omvang 45 min. Z4+ 400mt, Z2 duurloop, HP na 400 mtr 100mt dribbel.  
3-6-2020          
4-6-2020   BAAN Bootcanp Bootcanp  
5-6-2020          
6-6-2020   BAAN SCHADIJK Zoladztest Duurloop 60 min Zoladztest Duurloop 60 min  
7-6-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
8-6-2020          
9-6-2020   BAAN 5x(2x300) omvang 3000. Z5 HP=30sec SP=4min Piramide 400-600-800-1000-800-600-400, Z3/4 omvang 3800 HP = 200m  
10-6-2020          
11-6-2020   BAAN Gecombineerde baan- en parktraining: Afwisselend 3 x 400 op de baan en een rondje in het park. Omvang 45 min. Z4+ 400mt, Z2 duurloop, HP na 400 mtr 100mt dribbel. 2 x (3 min - 6 min - 3min) Z4, HP = 50% inspanning SP = 4 min  
12-6-2020          
13-6-2020   SCHADIJK Wisseltempo's Wisseltempo's  
14-6-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
15-6-2020          
16-6-2020   BAAN (4 x 5 min) + (4 x 2,5 min) Z4/ Z4+, HP=3 min en na 2,5 min = 1 min. In het park 300-400-300 (na 15') 400-300-400, HP 200 (Z4)  
17-6-2020          
18-6-2020   BAAN (5 x 600m) omvang 3000, Z4 P=2 min Vierkanttraining gras; 2x15' tempo dan herstel SP 10'  
19-6-2020          
20-6-2020   SCHADIJK Dobbelsteenloop Dobbelsteenloop  
21-6-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
22-6-2020          
23-6-2020   BAAN 2x(800-600-400-200m)Z3/4, Omvang 4000, HP=200m ,SP=400m (200-400-600-800-600-400-200m) Z4 600 en 800 Z3)/5. Omvang 3200, HP=2 min  
24-6-2020          
25-6-2020   BAAN Clubkampioenschappen Clubkampioenschappen  
26-6-2020          
27-6-2020   SCHADIJK Vierkant Vierkant  
28-6-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
29-6-2020          
30-6-2020   BAAN 2 x (100-200-400-600-400-200-100m) omvang 4000, Z5. HP=2 min Dobbelsteenspel  
1-7-2020          
2-7-2020   BAAN (5 x 5 min) Z4 in het park. H P=2 min 2x(5 x 400m) omvang 4000, 1e serie Z3, 2e serie Z4, HP=2 min, SP=4 min  
3-7-2020          
4-7-2020   SCHADIJK Duurloop Duurloop  
5-7-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
6-7-2020          
7-7-2020   BAAN Baanwedstrijd 3000 mtr Baanwedstrijd 3000 mtr  
8-7-2020          
9-7-2020   BAAN Baanwedstrijd 3000 mtr Baanwedstrijd 3000 mtr  
10-7-2020          
11-7-2020   SCHADIJK Minutenloop lang Minutenloop lang  
12-7-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
13-7-2020          
14-7-2020   BAAN 2 x (2 x 800m,1e 400m Z3+ en 2e 400m Z4+) omvang 3200, HP=2 min SP=4 min Vaartspel buiten de baan  
15-7-2020          
16-7-2020   BAAN (200-400-600-800-600-400-200m) omvang 3200, Z4, P=2 min 15 x 1 min, buiten de baan. HP = 1min  
17-7-2020          
18-7-2020   SCHADIJK Weerstandtraining Weerstandtraining  
19-7-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
20-7-2020          
21-7-2020   BAAN Gecombineerde baan- en parktraining: Afwisselend 600 – 400 – 300 op de baan en een rondje in het park. Omvang 45min. Baan Z4, Park Z2, HP baan = 1 min dribbel. Pauze rondje kleine vijver Lange diagonalen lopen op het grasveld. HP = korte stukken. 2 x 15 min  
22-7-2020          
23-7-2020   BAAN Loopspel: Op elk 100 m. punt staan 1 (of meerdere) lopers. Ieder loopt 300 m. Dan diagonaal oversteken en weer instappen, zodra het groepje voorbijkomt. 2x15min Heuveltraining bos/strand 40' (krachttraining)  
24-7-2020 zomeravond Weert do/zo0km        
25-7-2020   SCHADIJK Minutenloop kort Minutenloop kort  
26-7-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
27-7-2020          
28-7-2020   BAAN (5 x 600m) omvang 3000, Z4 P=2 min Vaartspel / Vierkantlopen 2 x 15 minuten / herstel 10 minuten  
29-7-2020          
30-7-2020   BAAN Vaartspel buiten de baan 5x(100-200-300m) omvang 3000, Z5. HP=1 min. SP=3 min  
31-7-2020          
1-8-2020   SCHADIJK Dobbelsteenloop Dobbelsteenloop  
2-8-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
3-8-2020          
4-8-2020   BAAN Minutenloop langere afstanden Minutenloop langere afstanden  
5-8-2020          
6-8-2020   BAAN (5x1000m) Z3. HP=2 min 1 x(800 - 700 - 600 - 500 - 400), omvang 3000, HP = 300  
7-8-2020          
8-8-2020   SCHADIJK Tempoduurloop Tempoduurloop  
9-8-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
10-8-2020          
11-8-2020   BAAN (5x1000m) Z3. Telkens laatste 400m Fast Finish, HP=4 min Wisseltempo's afwisselend snel-matig-langzaam  
12-8-2020          
13-8-2020   BAAN 2 x( 4 x 600m), omvang 4800, Z3/4 HP = schuin over grasveld, SP = rondje kleine vijver 2 x( 4 x 500m), omvang 4000, Z3, HP = schuin over grasveld, SP = rondje kleine vijver  
14-8-2020          
15-8-2020   SCHADIJK Vierkant Vierkant  
16-8-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
17-8-2020          
18-8-2020   BAAN 2 x (300-300-400-1000) omvang 4000, Z5 en Z4 1000 mt, HP=2 en 2 en 3min, SP rondje om de kleine vijver Z1 Vaartspel / Tweetallenlopen  
19-8-2020          
20-8-2020   BAAN Oefen Zoladz Z1, Z2, Z3, Z4, Z5. telkens 6 min. HP = 2 min. Buiten de baan Oefen Zoladz Z1, Z2, Z3, Z4, Z5. telkens 6 min. HP = 2 min. Buiten de baan  
21-8-2020          
22-8-2020   SCHADIJK Duurloop 40 min Z1 Duurloop 40 min Z1  
23-8-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
24-8-2020          
25-8-2020   BAAN 3x(600-800-1000) omvang 7200, Z3+, Hp=1 min SP=4 min (3 x 4 min) + (2 x 3 min) Z3, HP 2 min, SP = 4 min, buiten de baan  
26-8-2020          
27-8-2020   BAAN 2x(5 x 400m) omvang 4000, Z4+ HP=2 min, SP=4 min Vaartspel / Vierkantlopen 2 x 15 minuten / herstel 10 minuten  
28-8-2020          
29-8-2020   SCHADIJK Duurloop 45 min Z1 Duurloop 45 min Z1  
30-8-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
31-8-2020          
1-9-2020   BAAN (7x1000) omvang 7000, Z3+, HP=3 min Vaartspel / Minutenlopen / Langere afstanden  
2-9-2020          
3-9-2020   BAAN 2x[(3x400)-1000] omvang 4400, Z5 en Z4, HP=1min SP=rondje visvijver Dobbelsteenloop 8x100 mtr, HP=100 mtr wandel/dribbel
4-9-2020          
5-9-2020     Minutenloop Minutenloop  
6-9-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  
7-9-2020          
8-9-2020   BAAN (600-200)+(800-200)+(1000-200)+ (800-200)+(600-200) omv 4800, Z4, HP=100, SP=400(na 200) Estafetteloop, op het strand of op het gras, 2x15 minuten  
9-9-2020          
10-9-2020   BAAN (10x100)+(10x200)+(5x300) omv 4500, Z5, Hp=100, Sp=400 (10x200m) Omvang 2000, Z4 8 t/m 10 2 sec sneller, HP=2 min 100-200-100-200-100-200-100, HP=100mtr wandel/dribbel
11-9-2020          
12-9-2020 weeze staffel SCHADIJK Duurloop 60 min Z1 Duurloop 60 min Z1  
13-9-2020   ZELF Duurloop 60 min Z1 Duurloop 60 min Z1  
14-9-2020          
15-9-2020   BAAN (2x1000)+(2x800)+(2x600)+(2x400) omv 5600, Z4, HP=200, SP=300 (5x800) omvang 4000, Z3 en Z4 wisselend, HP=2 min  
16-9-2020          
17-9-2020   BAAN 2x(100-200-400-600-400-200-100m) omvang 4000, Z4, P=2 min (Deelnemers Weeze 1 serie) Wisseltempo's: 3'tempo, 3'herstel, Ruiterterrein, Ruïne of baan, 30 minuten 10x100 mtr, HP=100 mtr wandel/dribbel
18-9-2020          
19-9-2020   SCHADIJK geen trainen geen trainen  
20-9-2020     geen kracht geen kracht  
21-9-2020          
22-9-2020   BAAN 4x(400-300-200-100) omvang 4000, Z5, HP=2 min, SP=6 min 3x(400-300-200-100) omvang 3000, Z5, HP=2 min, SP rondje buiten de baan  
23-9-2020          
24-9-2020   BAAN 2x(2 x 800m ,1e 400m Z3+,2e 400m Z4+) omvang 3200, HP=2 min, SP= 2 min Estafetteloop, op het strand of op het gras, 2x15 minuten 4x200, HP=200 mtr wandel/dribbel
25-9-2020          
26-9-2020   SCHADIJK Duurloop 70 min Z1 Duurloop 70 min Z1  
27-9-2020 singelloop do/zo0km   Krachttraining Krachttraining  
28-9-2020          
29-9-2020   BAAN (200-400-600-800-600-400-200m) omvang 3200, Z4+, P=2 min Wisseltempo's: 3 min tempo, 3 min herstel, Ruiterterrein, Ruïne of baan, omvang 30 minuten  
30-9-2020          
1-10-2020   BAAN (1600-1200-800-400-800) omv 480, Z3+, HP=300m (4x1000m) Z3+. HP=4 min, laatste 500m versnellen 4x300, HP=200 mtr wandel/dribbel
2-10-2020          
3-10-2020   SCHADIJK Vaartspel Vaartspel  
4-10-2020 singelloop do/zo0km   Krachttraining Krachttraining  
5-10-2020          
6-10-2020   BAAN (400-200)+(600-200)+(800-200)+(1000-200)+(800-200)+(600-200)+(400-200) omv 6000, Z3+, HP=100 mtr, SP=300 mtr (2x500)+(2x400)+(2 x 300)+(2x200) omvang 2800, Z4+, HP=200 mtr en na 200 HP=100 mtr  
7-10-2020          
8-10-2020   BAAN (7 x 600m) omvang 4200, Z4 , P=2 min Loopspel: Op elk 100 m. punt staan 1 (of meerdere) lopers. Ieder loopt 300 m. Dan diagonaal oversteken en weer instappen, zodra het groepje voorbijkomt. 2x15min. Zorg dat je in de juiste tempogroep zit. 5x400, HP=200 mtr wandel/dribbel
9-10-2020          
10-10-2020   SCHADIJK Duurloop 80 min Z1-Z2 Duurloop 80 min Z1-Z2  
11-10-2020 singelloop do/zo0km   Krachttraining Krachttraining  
12-10-2020          
13-10-2020   BAAN 5x(100-200-300m) omvang 3000, Z5, HP=1 min SP=3 min 5x(100-200-300m) omvang 3000, Z4+, HP=1 min SP=3 min  
14-10-2020          
15-10-2020   BAAN 10x(200-400) omv 6000, Z4, HP=100mtr, SP=300 mtr (8x500), omvang 4000, Z4, HP=200 4x600, HP=300 mtr wandel/dribbel
16-10-2020          
17-10-2020   SCHADIJK Duurloop 90 min Z1-Z2 Duurloop 90 min Z1-Z2  
18-10-2020 singelloop do/zo0km   Krachttraining Krachttraining  
19-10-2020          
20-10-2020   BAAN 2x(2000-1000m) omvang 6000, Z3 HP=2 min, SP=4 min 4x(100-200-300-400) omvang 4000, Z5, HP=1 min SP=4 min  
21-10-2020          
22-10-2020   BAAN Loopspel: Op elk 100 m. punt staan 1 (of meerdere) lopers. Ieder loopt 300 m. Dan diagonaal oversteken en weer instappen, zodra het groepje voorbijkomt. 2x15min. Zorg dat je in de juiste tempogroep zit. 2x(3x600m) omvang 3600, Z4, HP=2 min, SP=4 min 100-200-300-400 mtr HP=100 mtr wandel/dribbel
23-10-2020          
24-10-2020   SCHADIJK Duurloop 100 min Z1-Z2 Duurloop 100 min Z1-Z3  
25-10-2020 singelloop do/zo0km   Krachttraining Krachttraining  
26-10-2020          
27-10-2020   BAAN (2x1000)+(2x800)+(2x600)+(2x400) omv 5600, Z3+, HP=200, SP=300 (800-700-600-500-400) omvang 3000, HP=300  
28-10-2020          
29-10-2020   BAAN (4x1000) + (2x 800) omv 5600, Z3. Telkens laatste 400m Fast Finish, P=4 min Dobbelsteenloop 3x800, HP=400 mtr wandel/dribbel
30-10-2020          
31-10-2020   SCHADIJK Lichte bostraining Lichte bostraining  
1-11-2020 singelloop do/zo0km   Krachttraining Krachttraining  
2-11-2020          
3-11-2020   BAAN (5x100)+(10x200)+(10x300) omv 5500, Z5, HP=100mtr, SP=300 mtr (300-400-300) omvang 15', daarna (400-300-400) omvang 15', HP=200 (zone 3-4-3)  
4-11-2020          
5-11-2020   BAAN 4x(400-800m) omvang 4800, Z4, HP=30 sec stop, SP=2 min 2x(800-600-400-200m) omvang 4000, Z4, HP=200m ,SP=400m 800-600-400-200-100 mtr. HP=400-300-200-100
6-11-2020          
7-11-2020   SCHADIJK Wisseltempo's Wisseltempo's  
8-11-2020 singelloop do/zo0km   Krachttraining Krachttraining  
9-11-2020          
10-11-2020   BAAN Duurloop met lamp door park Duurloop met lamp door park  
11-11-2020          
12-11-2020   BAAN Duurloop met lamp door park Duurloop met lamp door park 10x300, HP=100 mtr wandel/dribbel
13-11-2020          
14-11-2020   SCHADIJK Duurloop 60 min met tempoversnellingen Duurloop 60 min met tempoversnellingen  
15-11-2020   ZELF      
16-11-2020          
17-11-2020   BAAN (800-1000-1200-2000m) omvang 5000, Z3 P=2 min Minutenloop 2 x (1 min- 2 min- 3 min - 4 min- 5 min) Z4, HP = 1/2 inspanning. Géén SP  
18-11-2020          
19-11-2020   BAAN Minutenloop 2 x (1 min- 2 min- 3 min - 4 min- 5 min) Z4, HP = 1/2 inspanning. Géén SP 2x(200-400-600-800) omvang 4000, Z4, HP=200, SP=400 200-400-800-1000 mtr. HP=100 mtr wandel/dribbel
20-11-2020          
21-11-2020   SCHADIJK Minutenloop lang Minutenloop lang  
22-11-2020     Krachttraining Krachttraining  
23-11-2020          
24-11-2020     2x(1000-800-600-400-200m) Omvang 6000, Z4, HP=2 min SP=4 min 2x(800-600-500-400-200m) Z4 HP=2 min SP=4 min  
25-11-2020          
26-11-2020     (5x1000m) Z3+. P=2 min (5x800m) Z3+. P=2 min (4x400)+(3x600) HP na 400mtr = 100 mtr wandel HP na 600 mtr =200 mtr wandel SP=200 mtr wandel
27-11-2020          
28-11-2020   BAAN SCHADIJK Zoladztest of 5 x 6min Duurloop 70 met tempo versnellingen Zoladztest of 5 x 6min Duurloop 70 met tempo versnellingen  
29-11-2020   BAAN Krachttraining Krachttraining  

 

't weer

Ren-weer
Horst

Buienradar